PUBLICATIONS

Grönholm, Pertti; Kuljuntausta, Petri; Kärki, Kimi; Männistö-Funk, Tiina; Sihvonen, Tanja. (2022). Tunteita ja teknologiaa : Affektit ja emootiot näkökulmina tekniikan kulttuurihistoriaan, 253-270. [Päätekijä] 

Sihvonen, Tanja; Mortensen, Torill Elvira. (2022). Troll Logic as Challenge to Future Journalism, 261-277. [Päätekijä] 

Serada, Alesha; Grym, Jori; Sihvonen, Tanja. (2022). The Economy of Attention on Blockchain in the Brave Browser, 49-62. 

Harviainen, J. Tuomas; Serada, Alesha; Sihvonen, Tanja. (2022). Cryptogames as Drivers for Blockchain Application Development, 55-61. 

Väliverronen, Esa; Sihvonen, Tanja; Laaksonen, Salla-Maaria; Koskela, Merja. (2022). Branding the “wow-academy” : The risks of promotional culture and quasi-corporate communication in higher education. 3, 493–513. 

Sihvonen, Tanja; Koskela, Merja; Kääntä, Liisa. (2022). Blockchain May Automate Jobs Done by the Boss and AI Can Predict a Heart Attack : Discourses of (Imaginary) Applications of New Technologies in Journalism, 29-42. 

Kärki, Kimi; Sihvonen, Tanja. (2021). Tekoäly työssä? : Kuvitteellinen käyttöjärjestelmä työntekijänä, avustajana ja kumppanina elokuvassa Her. 2-3, 82-95. 

Khattab, Mona; Sihvonen, Tanja; Harrer, Sabine. (2021). Playing at Knowing Ancient Egypt. The Tourist Gaze in Assassin’s Creed: Origins, 61-72. 

Kalmi, Panu; Sihvonen, Tanja. (2021). Education or entertainment? : On the potential of games in financial education, 259-273. 

Sihvonen, Tanja; Koskela, Merja; Laaksonen, Salla-Maaria. (2020). Tunipaloja rajapinnoilla? Tampereen yliopiston legitimiteettikamppailut hybridissä mediatilassa. 4, 272–302.  

Sihvonen, Tanja. (2020). The Queer Games Avant-Garde: How LGBTQ Game Makers Are Reimagining the Medium of Video Games, by Bonnie Ruberg. Times Higher Education. 

Sihvonen, Tanja. (2020). Teknologinen näkökulma (viestinnän) tutkimukseen, 175-189. 

Grönholm, Pertti; Kärki, Kimi; Sihvonen, Tanja. (2020). Puhuvien koneiden aikakausi : tieteistarinoita, tekniikkaa, arkea ja audiovisioita. Lähikuva. 1, 3-8.  

Laaksonen, Salla-Maaria; Laitinen, Kaisa; Koivula, Minna; Sihvonen, Tanja. (2020). Puhekaverina botti: viestivä tekoäly inhimillistettynä vuorovaikutuskumppanina. 1, 63-78.  

Sihvonen, Tanja; Karhulahti, Veli-Matti. (2020). Power Play: Regulatory Frameworks of Esports in Asia and Europe, 1-3. 

Sihvonen, Tanja; Serada, Alesja. (2020). Play with Money: The Role of Digital Games in Promoting Financial Literacy, 1-3. 

Ferrer-Conill, Raul; Foxman, Maxwell; Jones, Janet; Sihvonen, Tanja; Siitonen, Marko. (2020). Playful approaches to news engagement. 3, 457-469. 

Mortensen, Torill Elvira; Sihvonen, Tanja. (2020). Negative emotions set in motion : the continued relevance of #GamerGate, 1-23.

Sihvonen, Tanja; Harviainen, J. Tuomas. (2020). ‘My Games are … Unconventional’: Intersections of game and BDSM studies. Online 13.10.2020, 1-17.

Sihvonen, Tanja; Grönholm, Pertti; Kärki, Kimi. (2020). Lähikuva 1 /2020 – Konepuhe ja puhuvat koneet.

Stenros, Jaakko; Sihvonen, Tanja. (2020). Like Seeing Yourself in the Mirror? : Solitary Role-Play as Performance and Pretend Play. 4, 1-29.

Sihvonen, Tanja; Koskela, Merja; Huusko, Harri. (2020). Hyvä teknologia, pahat sovellukset? : lohkoketjun ja kryptovaluuttojen merkityksellistäminen journalismissa. 1, 17-30.

Sihvonen, Tanja. (2020). Game Characters as Tools for Expression : Modding the Body in Mass Effect, 151-171.

Serada, Alesja; Sihvonen, Tanja; Harviainen, J. Tuomas. (2020). CryptoKitties and the new ludic economy : how blockchain introduces value, ownership, and scarcity in digital gaming. Online 20 Feb 2020, 1-24.   

Serada, Alesja; Sihvonen, Tanja; Harviainen, J. Tuomas. (2020). CryptoKitties and the new ludic economy : how blockchain introduces value, ownership, and scarcity in digital gaming. Online 20 Feb 2020, 1-24.    

Ferrer-Conill, Raul; Foxman, Maxwell; Jones, Janet; Sihvonen, Tanja; Siitonen, Marko. (2020). Playful approaches to news engagement. 3, 457-469. 

Abidin, Crystal; Hansen, Kjeld; Hogsnes, Mathilde; Newlands, Gemma; Nielsen, Mette Lykke; Yung Nielsen, Louise; Sihvonen, Tanja. (2020). A review of formal and informal regulations in the Nordic influencer industry. 1, 71-83. 

Stenros, Jarkko; Sihvonen, Tanja. (2019). Queer While Larping: Community, Identity, and Affective Labor in Nordic Live Action Role-Playing. Analog Game Studies. 4. 

Sihvonen, Tanja; Stenros, Jaakko. (2019). Queering Games, Play, and Culture through Transgressive Role-Playing Games, 115-129. 

Sihvonen, Tanja. (2019). Queering the Zombie. 

Sihvonen, Tanja; Stenros, Jaakko. (2019). On the Importance of Queer Romances – Role-play as Exploration and Performance of Sexuality. 1-2, 1-26. 

Männistö-Funk, Tiina; Sihvonen, Tanja. (2018). Voices from the Uncanny Valley : How Robots and Artificial Intelligences Talk Back to Us. 1, 45-64. 

Hirsto, Heidi; Sihvonen, Tanja. (2018). Tuhlaamisen vaarat, säästämisen ilot : diskurssianalyysi taloustekstien tutkimuksesta, 44-53. 

Sihvonen, Tanja. (2018). Miten pelejä voi tutkia? : Pelitutkimuksen polut, reitit ja kartat, 72-80. 

Jansson, Saara; Sihvonen, Tanja. (2018). Kyberturvallisuus valtiollisena toimintaympäristönä ja siihen kohdistuvat uhkat. 1, 1-28. 

Sihvonen, Tanja; Lehti, Lotta. (2018). Keinotekoiset kommentit? : Astroturffaus digitaalisen vaikuttamisen keinona. 2, 10-28. 

Koskela, Merja; Sihvonen, Tanja. (2018). #Hashtagin funktiot Twitterissä : Aihetunniste metadatana, erikoiskielenä ja luovuuden välineenä, 31-50. 

Sihvonen, Tanja; Stenros, Jaakko. (2018). Cues for Queer Play : Carving a Possibility Space for LGBTQ Role-Play, 167-184. 

Sihvonen, Tanja. (2018). Case: Pelit osana taloustaitojen oppimista. 

https://mediakasvatus.fi/materiaali/pelikasvattajan-kasikirja-2/

Sihvonen, Tanja; Wik, Meniina. (2017). Uuden Sherlockin uudenlaiset fanit : Fanius osana digitaalista mediatuotantoa. 2. 

Sihvonen, Tanja. (2017). Suomalaista pelihistoriaa sen laajaa kirjoa kunnioittaen : Kirja-arvio:Annakaisa Kultima & Jouni Peltokangas (2017): Ylistetyt, rakastetut, paheksutut, unohdetut. Pelitutkimuksen vuosikirja 2017, 88-90. 

Stenros, Jaakko; Sihvonen, Tanja. (2017). Out of the Dungeons: Representations of Queer Sexuality in RPG Source Books, 71-92.  

Stenros, Jaakko; Sihvonen, Tanja. (2017). Out of the Dungeons: Representations of Queer Sexuality in RPG Source Books, 71-92.

Karppi, Tero; Kähkönen, Lotta; Mannevuo, Mona; Pajala, Mari; Sihvonen, Tanja. (2016). Affective capitalism: Investments and investigations. Ephemera: theory and politics in organization. 4, 1-13. 

Panula, Jarmo; Sihvonen, Tanja. (2015). Tutkija : Freelance-työ yleistyy. 

https://taika.uwasa.fi/crisyp/disp/_/fi/cr_redir_all/fet/fet/sea?direction=2&id=3596399

Stenros, Jaakko; Sihvonen, Tanja. (2015). Out of the Dungeons : Representations of Queer Sexuality in RPG Source Book. 

Sihvonen, Tanja; Cnossen, Boukje. (2015). Not Only a Workplace : Reshaping creative work and urban space. 

Sihvonen, Tanja. (2015). Identiteettileikit ja pelit. Lähikuva. 2, 3-7.